LinkedIn to platforma mediów społecznościowych z ponad 700 milionami członków. Co więc sprawia, że jest wyjątkowa?

Choć LinkedIn nie ma tylu użytkowników, co Facebook czy Instagram, jest jedną z najlepszych platform dla firm B2B. Obrotnemu przedsiębiorcy od razu nasuwa się więc pytanie: jak ją wykorzystać? A to prowadzi do kolejnego, już bardziej szczegółowego – jak efektownie generować leady na LinkedIn? Jeśli chcesz znaleźć odpowiedź na to pytanie, zapraszam do lektury!

Prosta strategia pozyskiwania klientów na LinkedIn dla firm B2B

1. Korzystaj z narzędzia automatyzacji LinkedIn

Generowanie potencjalnych klientów za pomocą portalu LinkedIn może okazać się bardzo czasochłonne: najpierw musisz przecież znaleźć osoby, które będą stanowić Twoją grupę docelową, a następnie dotrzeć do nich z konkretną informacją. Jednak narzędzia do automatyzacji strategii pozwalają na ułatwienie tego procesu.

Polecanym przez nas narzędziem do automatyzowania strategii generowania leadów B2B na LinkedIn jest Dux-Soup. W podstawowej wersji program jest darmowy, za co dostaje od nas ogromnego plusa. Rozszerzenia są już wprawdzie płatne, jednak dzięki temu, że są to wtyczki do Chrome’a, dostęp do nich jest bardzo prosty.

Dux-Soup pozwala na sprawne odwiedzanie profili kontaktów II i III stopnia i wysyłanie do nich wiadomości – a wszystko dzieje się automatycznie. Oprócz tego możliwe jest również wysyłanie wiadomości uzupełniających do ludzi, a także przenoszenie ich możliwie „w dół” ścieżki informacyjnej.

Jak rozpocząć pracę na Dux-Soup?

1. Zainstaluj rozszerzenie Chrome’a i zarejestruj się.
2. Przenieś się na stronę, która zawiera listę kont. Może być to lista osób, która była aktywna pod wpisem lub wynikiem wyszukiwania.
3. Naciśnij Odwiedź i połącz.
4. Stwórz wiadomość do rozesłania wraz z prośbą o dołączenie do grona znajomych.

Dzięki Dux-Soup reszta stanie się automatycznie.

Narzędzie jest wysoce konfigurowalne, a dzięki filtrom możesz konkretnie doprecyzować, kto ma otrzymywać Twoje powiadomienia. Wszystkie filtry można znaleźć, przechodząc do menu opcji, klikając Opcje.

Jednak to nie są jeszcze wszystkie zalety tego narzędzia. Dux-Soup pozwala na dogłębną analizę strategii. Pokazuje min. liczbę wizyt na Twoim profilu, zaproszeń, akceptacji, odpowiedzi i działań następczych. Dzięki znajomości statystyk jesteś więc w stanie zoptymalizować swoje wiadomości i podwyższyć wyniki kolejnych kampanii.

WSKAZÓWKA

Nie wysyłaj zbyt dużej liczby żądań połączenia w ciągu jednego dnia. Optymalna liczba żądań dziennych wynosi około 5-5% wszystkich połączeń LinkedIn. Zacznij małymi krokami i zwiększaj ich liczbę stopniowo.
LinkedIn niedawno cofnął możliwość usuwania partii oczekujących zaproszeń, jednak Dux-Soup dodał tę funkcję do narzędzia. Po utworzeniu odpowiedniej zakładki możliwe będzie ponowne wysyłanie zaproszeń do znajomych.

 

2. Wykonuj tylko połączenia wysokiej jakości

Jednym z ważniejszych sposobów generowania leadów B2B na LenkedIn są połączenia. Dlaczego, zapytasz?
Im wyższa liczba połączeń, tym większy Twój zasięg. Przekłada się to na większe zainteresowanie potencjalnych klientów, którzy mogą kupić twoje produkty lub usługi. Bardzo łatwo jednak popełnić błąd przedkładania ilości nad jakość – nie dopuść do tego! Niska wartość połączeń przełoży się na niską wartość klientów. Zamiast tego skup się na uzyskaniu wiarygodnych, wysokiej jakości połączeń, które będą ważne dla Twojej firmy.

Znów jednak pojawia się pytanie – dlaczego?

Odpowiedź jest prosta. Postawienie na jakość pozwoli Ci zgromadzić odpowiednie osoby, bardziej zainteresowane Twoimi treściami, skłonne do udostępniania ich i angażowania się w Twoje akcje. W rezultacie Twoje treści będą mogły zobaczyć też ich połączenia, co pomoże Ci w organicznym zwiększaniu wejść na Twoją platformę.

Warto dodać, że Dux-Soup również pomaga w budowaniu połączeń wysokiej jakości. W ustawieniach pomijania możesz w prosty sposób wybrać osoby, które mają być jedynymi odbiorcami połączeń – np. poprzez wykluczenie osób nieposiadających LinkedIn Premium. Pamiętaj jednak, że ograniczanie odbiorców to działanie podejmowane w późniejszych krokach strategii.

WSKAZÓWKA
Porządkuj wyjątkowe zaproszenia: staraj się, aby liczba nieodebranych nie przekraczała nigdy 500 i usuwaj zaproszenia starsze niż trzy lub cztery tygodnie.

 

3. Znajdź grupy LinkedIn

Nie czekaj, aż zbudujesz autorytet na LinkedIn i utworzysz własną grupę z tysiącem członków. Zamiast tego poszukaj i dołącz do działających grup w swojej niszy. Nie wybieraj ich przypadkowo – cały czas pamiętaj o jakości. Dołączaj do tych grup, w których znajdziesz wartościowe informacje i sam je twórz. Upewnij się, że utrzymujesz odpowiedni poziom aktywności w grupie, udostępniając wartościowe informacje – jeśli nie będziesz tego robił, prawdopodobnie nikt Cię nie zauważy. Pozwoli Ci to nie tylko na zdobycie autorytetu wśród członków, ale również na nawiązanie nowych kontaktów.

WSKAZÓWKA
Pamiętaj o tym, że LinkedIn pozwala na dołączenie maksymalnie do 100 grup.
Zadbaj więc o to, żeby w tej setce znalazły się tylko te najlepsze!

Jak znaleźć odpowiednią grupę?

W wyszukiwarce użyj słów kluczowych związanych z Twoją branżą oraz wybierz zakładkę Grupy. LinkedIn nie posiada niestety wyszukiwania grup tak zaawansowanego, jak w przypadku ofert pracy, osób czy firm.

Wybierając grupę, warto wziąć pod uwagę poniższe czynniki:

Trafność. Grupa docelowa powinna być ściśle dopasowana do Twojej branży – żeby to sprawdzić, prześledź opis grupy i pojawiające się w niej posty.
Rozmiar. Dołączaj do grup, które mają wielu członków – tylko z umiarem! Tam, gdzie będzie zbyt dużo członków, nie zostaniesz zauważony, a z kolei w zbyt małych grupach dotrzesz do niewielu odbiorców.
Aktywność. Zawsze sprawdzaj, jak wygląda aktywność grupy i dołączaj do tych z jak najwyższą. Pamiętaj też o tym, że grupa może posiadać wielu członków, ale mieć przy tym niski stopień aktywności – a to nie będzie dla Ciebie korzystne.

WSKAZÓWKA
Szukaj grup, które posiadają ok. 5000 członków.
W nich znajdziesz prawdopodobnie najwięcej aktywności.

4. Utwórz własną grupę na LinkedIn

Tworzenie grup na LinkedIn to kolejny sposób na generowanie potencjalnych klientów. Celem nowej grupy powinno być długoterminowe kształtowanie społeczności, która myśli podobnie, a z czasem – duża dawka potencjalnych odbiorców. Jednak dojście do takiego etapu wymaga długiej drogi, obejmującej budowanie wielu silnych połączeń, a także uzyskania statusu autorytetu w swojej grupie.

Dlaczego warto to robić?

Jeżeli jesteś autorytetem w swojej niszy, ludzie ufają Ci na tyle, że dołączają do grupy w celu uzyskania cennych informacji. Dlatego tak ważne jest publikowanie treści o wysokiej jakości.

5. Korzystaj z wyszukiwania zaawansowanego na LinkedIn

Funkcja wyszukiwanie zaawansowanego oferowana przez LinkedIn to bardzo przydatna metoda, dzięki której poszerzysz perspektywy marki – idealnie sprawdza się przy pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Tryb zaawansowany pozwala na zawężenie wyników wyszukiwania tak, że wyświetlają się tylko te pasujące do Twojej grupy docelowej.

Jak korzystać z tej funkcji?

Aby użyć zaawansowanej funkcji wyszukiwania, wystarczy wpisać odpowiednio dopasowane pod Twoją branżę słowo kluczowe. Gdy pojawią się wyniki, kliknij osoby. Dzięki temu wybierzesz tylko użytkowników, a nie firmy lub oferty pracy. W nagłówku wyszukiwania zobaczysz kilka filtrów, a obok nich – opcje. Po kliknięciu wszystkie filtry przejdziesz do wyszukiwania zaawansowanego LinkedIn, w którym pojawi się okno z wieloma opcjami filtrowania wyników. Opcje te obejmują stopień połączenia, branżę, kraj, obecną firmę, szkołę, język profilu i wiele innych.

Korzystając z filtrów będziesz w stanie dopasować grupę docelową. To, co polepsza trafność funkcji zaawansowanego wyszukiwania na LinkedIn, to możliwość filtrowania odbiorców bazująca na wcześniejszych ustawieniach. Dzięki zaawansowanemu wyszukiwaniu otrzymasz więc wysoce ukierunkowaną grupę odbiorców, z którymi bezproblemowo się połączysz, przez co zwiększysz pulę ogólnych połączeń – a tym samym potencjalnych klientów.

6. Korzystaj ze stron marki

Prezentacja stron na LinkedIn to przydatny kanał do promowania Twojej firmy lub jej inicjatyw. Możesz jej również używać do generowania potencjalnych klientów. Stworzenie strony marki przynosi korzyści, jeśli dzielisz odbiorców na segmenty i posiadasz produkt lub usługę, która jest przeznaczona konkretnie dla nich.

 

Jak utworzyć stronę marki?

Wystarczy wejść na stronę swojej firmy i kliknąć Edycja. W wyświetlonych opcjach wybierz Utwórz stronę marki, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami systemu.

Najczęściej stronę marki kieruje się do wybranej sekcji odbiorców. Zawiera się na niej informacje istotne dla konkretnej grupy docelowej, dlatego często nie posiada informacji o innych usługach lub produktach. W rezultacie uzyskujemy wysoce ukierunkowane informacje z większym prawdopodobieństwem wzbudzenia zainteresowania.

Podczas tworzenia strony marki możliwa jest zmiana opisu oraz okładki prezentacji.  W rezultacie możesz napisać jeszcze dokładniejszy opis lub dopasować okładkę wzbudzającą zainteresowanie, by doprowadzić do większego potencjalnego ruchu.

7. Zmodyfikuj swoją stronę firmową

Strona firmowa na LinkedIn, poza dbaniem o widoczność Twojej marki, robi znacznie więcej. Może, chociażby okazać się dobrym narzędziem do generowania leadów B2B.

Ale jak to zrobić?

Zmodyfikuj zawartość swojej strony firmy, aby zachęcić odwiedzających do pozostania w niej na dłużej. Rozpocznij od zdjęcia na okładkę – powinno pokazywać, czym zajmuje się Twoja firma już przy pierwszym rzucie oka. Zwróć uwagę odwiedzającego, niech coś nie pozwoli mu przejść obojętnie obok tej strony… Do zaprojektowania zdjęcia polecamy program Canva – prosty i intuicyjny. Oprócz wizualnych obrazków ważne są też słowa – wykorzystaj opis strony, aby podwyższyć jej atrakcyjność. Pamiętaj – najważniejsze są pierwsze trzy wiersze!

Dlaczego tylko pierwsze trzy wiersze?

Ponieważ to limit wyświetlanych przez LinkedIn informacji – aby przeczytać resztę, trzeba kliknąć zobacz więcej. Celem więc tych trzech linijek jest nakłonienie odbiorcy do kolejnego kliknięcia.

Gotowy do generowania potencjalnych klientów dla firm B2B na LinkedIn?

LinkedIn to potężna platforma do generowania leadów dla firm B2B. Jeżeli dobrze zmodyfikujesz swoją stronę firmową, może stać się potężnym narzędziem do generowania klientów. Tworzenie strony prezentacji, tylko podwyższa jej szanse.

Co dalej?

Przed Tobą mnóstwo możliwości!

Możesz dołączać do aktywnych i wartościowych grup LinkedIn w swojej niszy, regularnie publikować tam treści i budować swój autorytet. Możesz również stworzyć własną grupę i zapraszać do niej nowych użytkowników. Możesz skorzystać z funkcji zaawansowanego wyszukiwania oferowanej przez LinkedIn, aby angażować się  w kontakty z obecnymi klientami, którzy będą polecać Cię dalej. A żeby maksymalnie zwiększyć działania w zakresie pozyskiwania potencjalnych klientów, możesz wykorzystać narzędzia LinkedIn do generowania potencjalnych klientów. Od Ciebie zależy, którą drogą pójdziesz!

Do następnego!