Czy próbujesz zdobyć szczyt swojej ścieżki, ale masz problemy z jakością otrzymywanego ruchu?

Niestety, jest to bardzo możliwe – reklamy poza wyszukiwarką oznaczają, że trudniejsze jest nawiązanie kontaktu z osobą o silnych zamiarach kupna.

Nawet w przypadku korzystania z sieci reklamowej Google.
Dlatego też firma Google udostępniła reklamy Discover, przystosowane do urządzeń mobilnych, które mają ułatwić sprzedawcom docieranie do osób wciąż znajdujących się na etapie odkrywania nowości w internecie.

Czym są reklamy Google Discover?

Reklamy Discover łączą atrakcyjne elementy wizualne z zaawansowanymi funkcjami kierowania na grupę docelową. Służy to stworzeniu nowego środowiska reklamowego, które samo generuje popyt – a nie czeka, aż użytkownik zapoczątkuje popyt za pośrednictwem wyszukiwania.

Kampanie reklamowe Google Discover były pierwotnie planowane do uruchomienia w aplikacji Google Discover, ale ich działanie zostało rozszerzone również na YouTube i Gmail.
Pojawiając się na tych kanałach, reklamy Discover będą w stanie zapewnić potencjalnym nowym klientom odpowiednią i bogatą treść na całej ścieżce zakupowej użytkownika.

Reklamy Google Discover optymalizują się pod kątem konwersji, a obecnie jedynymi dostępnymi strategiami ustalania stawek są maksymalizacja liczby konwersji oraz docelowe CPA.

Gdzie pojawiają się reklamy Google Discover?

Reklamy Google Discover wyświetlane są w trzech głównych usługach Google: Discover, YouTube i Gmail.

Discover – kanał Discover informuje użytkowników o nowościach, wydarzeniach i interesujących tematach.
Discover ma ponad 800 milionów użytkowników miesięcznie, co czyni je doskonałym miejscem do przedstawienia swojej marki potencjalnym klientom.

Youtube – reklamy Google Discover pojawiają się również na stronie głównej YouTube. Jest to bardzo dobrze widoczna lokalizacja, idealna do zainteresowania nowych użytkowników.

Gmail – wyświetlanie reklam Google Discover na karcie Promocje Gmaila pomoże Ci dotrzeć do nowych użytkowników w ich skrzynkach e-mail bez irytujących zachowań, a jednocześnie będzie sposobem na tyle wyjątkowym, że wyróżni się na tle innych promocyjnych wiadomości e-mail w tej samej skrzynce odbiorczej.

Przykłady reklam Google Discover

Oto przykład reklam Discover we wszystkich trzech miejscach docelowych: Gmail, YouTube i Google Discover.

Konfiguracja reklam Google Discover

Jeśli konfigurowałeś kampanie w sieci reklamowej z elastycznymi reklamami w wyszukiwarce, kampania Discover nie powinna sprawić Ci żadnych problemów. Większość kroków konfiguracji jest taka sama – spójrzmy na nie jednak po kolei.

1. Kluczowe różnice między reklamami Discover a elastycznymi reklamami w wyszukiwarce

Zanim przejdziemy do tworzenia reklam Discover, poznajmy różnice między konfigurowaniem wykrywania i elastycznego wyszukiwania, są one wprawdzie niewielkie, ale nadal mogą mieć wpływ na zasoby kreacji.

– Kwadratowe logo w reklamach Discover przycinane są w kółko, więc upewnij się, że masz dostępną kompatybilną wersję

– Reklamy Discover mają znacznie bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące obrazów.
Niewyraźne obrazy zostają wstrzymane i oddane do sprawdzenia – tak samo jak te, które są źle przycięte.

– Klikalne nakładki, takie jak przyciski „kliknij tutaj”, są niedozwolone i również zostają oflagowane.

2. Wybierz typy reklam Discover

Reklamy Google Discover są dostępne w dwóch formatach: Discover Ads oraz Discover Carousel Ads.

 

Discover Ads

Reklamy Discover wyświetlają jeden statyczny obraz z nagłówkiem i opisem.
Będziesz musiał podać wiele nagłówków, opisów i obrazów, aby sztuczna inteligencja Google mogła testować różne warianty reklam i ostatecznie dostarczać użytkownikom niestandardowy przekaz.

Poniżej kilka naszych wskazówek zwiększających efektywność treści:

Nagłówki

  • max. 40 znaków
  • max. 5 nagłówków

Opisy

  • max. 90 znaków
  • max. 5 opisów

Zdjęcia:

  • max. 20 obrazów

Dopuszczalne wymiary obejmują:

  • Krajobraz (1: 91: 1)
  • Kwadrat (1: 1)
  • Portret (4: 5)
  • Logo (1: 1) Pamiętaj, kwadratowe logo zostanie przycięte w kółko!

Nazwa firmy

  • URL- najlepsze są strony dotyczące produktów, tj. strony ze szczegółami produktów

Discover Carousel Ads

Zamiast wybierać pojedynczy obraz, jak w reklamie Discover, reklama Carousel Ads wyświetla wszystkie twoje obrazy i pozwala użytkownikowi przewijać kolekcję.

Do każdego zdjęcia przypisana zostanie karta lub strona, na której można wyświetlić tylko jeden obrazek.
Będą one wyświetlane w kolejności, w jakiej zostały przez Ciebie przesłane.

Znów, kilka naszych wskazówek:

Nagłówki:

  • max. 40 znaków

Opisy:

  • max. 90 znaków

Zdjęcia:

  • 1 obraz na kartę
  • max. 10 obrazów

Dopuszczalne wymiary obejmują:

  • Krajobraz (1: 91: 1)
  • Kwadrat (1: 1)
  • Logo (1: 1) Pamiętaj, kwadratowe logo zostanie przycięte w kółko!

Nazwa firmy:

  • URL- najlepsze są strony dotyczące produktów, tj. strony ze szczegółami produktów

 

3. Wybierz cel kampanii i rozpocznij nową kampanię

Konfiguracja reklamy Discover to dziecinnie prosty proces:

Zaloguj się na konto Google Ads.

W menu po lewej stronie naciśnij Kampanie, wybierz kolejno ikonkę plusa i Nowa kampania.

Wybierz jeden z celów marketingowych: Sprzedaż, Potencjalni klienci, Ruch w witrynie.

4. Określ typ kampanii

Na ekranie wyboru typu kampanii wybierz opcję Discover.

5. Wybierz cel licytacji

W sekcji Stawki wybierz Konwersje i dodaj docelowe CPA.

6. Zdefiniuj swoich odbiorców i / lub dane demograficzne

Nazwij grupę reklam i wybierz odpowiednich odbiorców.

7. Wybierz jeden z typów reklam Discovery

1. Wybierz typ reklamy Discovery, którego będziesz używać.

 

2. Skonfiguruj reklamę z pojedynczym obrazem.

 

3. Skonfiguruj reklamę karuzelową z wieloma obrazami.

 

4. Utwórz reklamę Discovery lub Discovery Carousel, dodając wymagane nagłówki, opisy i obrazy.

 

Sprawdzone metody dotyczące reklam Discovery:

Chcesz w pełni wykorzystać swoje reklamy Discovery? 

Oto kilka szybkich wskazówek:

Użyj kierowanego tekstu reklamy

W reklamach Discovery użyj kombinacji nagłówków i opisów natywnych i promocyjnych.
Zwiększa to prawdopodobieństwo, że Google będzie w stanie przekazać użytkownikowi właściwy komunikat w zależności od tego, na jakim etapie procesu zakupowego się znajduje.

Tekst reklamy natywnej działa najlepiej w przypadku kanału Discover, a tekst promujący lepiej sprawdza się w przypadku karty Gmaila.
Promocje w skrzynce odbiorczej. Użytkownicy Gmaila, którzy przechodzą na kartę Promocje, częściej szukają okazji.

Używaj reklam na każdym etapie ścieżki

Reklamy Discovery mogą być używane na wszystkich etapach ścieżki.
Najlepszą praktyką jest rozpoczęcie od odbiorców remarketingu, a następnie rozszerzenie do odbiorców niestandardowych, a następnie odbiorców na rynku.

 

To wszystko na dzisiaj, do następnego!